ikco2104.ir
نمایندگی ایران خودرو 2104

ارزیابی اثربخشی مدل apqc-pfc در سازمان های دولتی

ارزیابی اثربخشی مدل apqc-pfc در سازمان های دولتی

فهرست مطالب

فرایندها سنگ بنای اصلی سازنده سازمانها هستند و درک و بهبود آنها میتواند مایه حیات سازمانهایی با کیفیت فراگیر باشد. آنها ورودیها را که میتوانند شامل اقدامات، روش‌ها و عملیات باشند، به خروجیها تبدیل می‌کنند. مدل فرایندی PCF APQC را نیز می‌توان از دسته متدهای شناسایی فرایندی نام برد. APQC، مدل طبقه بندی فرایندی ارایه شده توسط مرکز بهره وری و کیفیت آمریکا (APQC) است که به نام چارچوب دسته بندی فرایندی شناخته میشود. این تحقیق از لحاظ روش توصیفی-تحلیلی و از لحاظ هدف کاربردی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه کارکنان بخش تحقیق و توسعه ایران خودرو در شهر تهران و نمونه آماری آن 150 نفر است که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدهاند. در این پژوهش پس از بررسی تیوری پژوهش، مدل apqc-pfc با استفاده از پرسشنامه استاندارد اطلاعات جمع آوری گردید و با استفاده از آزمون‌های ناپارامتریک داده‌های تحقیق مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش ارتباط بین مولفه‌های مدل APQC را در شرکت ایران خودرو نشان می‌دهد.

پیمایش به بالا